Pyetje:
[Shpjego ndryshimin midis raporteve informative dhe atyre analitik?]
Raport Informativ: Ofron te dhena, fakte,
feedback, dhe tipe te tjera informacioni, pa analiza ose rekomandime
Raport Analitik: raport informativ, por qe
perfshine dhe analize dhe/ose rekomandime
Propozim: mundohet te binde audience te
brendeshme ose te jashteme
Aplikimi i procesit te shkrimit me tre hapa
per raportet dhe propozimet:
Ne ndryshim nga kapitujt e meparshem ku flitej
per nje mesazh te thjesht, ketu flitet per nje mesazh relativisht te gjate dhe
kompleks. Per kete arsye, faza e planifikimit ketu mund te shkoj nga disa dite,
ne disa jave. Kjo teme dhe dy temat ne vazhdim do te fokusohen ne planifikimin,
shkrimin dhe plotesimin e mesazheve me te gjata.
Planifikimi:
-
Analizimi i Situates:
Kompleksiteti i raporteve dhe shkalla e
veshtiresise se punes e rrisin domosdoshmerine per ta analizuar situaten me
kujdes. Ne kundershtim me mesazhet e shkruara ku mund te ndryshonit drejtimin e
mesazhit ne mes te draftit te pare (psh ne nje email), ne raporte ky ndryshim
mund te mos jete i mundur per shkak se mund te tejcoje ne humbjen e disa diteve
pune. Prandaj eshte absolutisht e domosdoshme ti kushtohet vemendje deklarates
se qellimit. Gjithashtu, shpenzoni pak kohe perpara se te filloni pune per te
detajuar nje plan pune.
Percakto qellimin:
Per cfare do te shkruani dhe pse po e
pergatisni raportin? Fraza si keto mund te behen pjese e deklarates tuaj te
qellimit:
ü Te informoje klintet per progresin e projektit te kerkimit (raport
progresi)
ü Te zhvilloje objektiva dhe qellime per vitin pas ardhes (plan
strategjik)
ü Te identifikoje konsumatoret dhe te shpjegoje se si kompania do u
sherbeje atyre (plan marketingu)
ü Ti dorezoje bordit drejtues statistika mujore te shitjeve (Raport
operimi)
ü Te permbledhe cfare ndodhi ne konferencen vjetore te shitjeve (Raport i
aktivitetit personal)
ü Te shpjegoje procedurat e hyrje/daljeve ne godine (Raport implementimi
politikash)
ü Ti dorezoje informacionin e kerkuar Komisionit te Sigurise dhe
Shkembimit (Raport perputhjeje)
Deklarata e qellimit per nje raport analitik
duhet te jete me i percaktuar sesa i nje raporti informativ. Suela Sulku,
manaxherja e kostos per Llani shpk, nje kompani ri-shitjesh ne Lezhe, se fundmi
ju kerkua te gjente menyra per te reduktuar kostot e udhetimit dhe “kafe-ve”.
Per shkak se asaj ju kerkuan te sygjeronte menyra specifike per te zgjidhur
problemin, deklarata e saj mori forme te tille:
“...te analizoje buxhetin e udhetimit dhe
‘kafe-ve’, vleresoje ndikimin e rritjes se cmimit te mirembajtjes dhe
karburantit te makinave, dhe te sygjeroje menyra per te rritur kontrollin e
manaxhimit kundrejt shpenzimeve te udhetimit dhe ‘kafe-ve’...”
Shembuj:
Shitjet e kompanise tone po bien gradualisht
|
Te zbuloje menyra te reja per promovimin dhe shitjen e
produkteve tona dhe te rekomandoje menyren me te mire per te stabilizuar
shitjet.
|
Na duhen 20 milion LEK per te nxjerre produktin e ri ne
treg.
|
Ti garantoje investitoreve qe biznesi yne i ri do te
jete nje investim me vlere, ne menyre qe te arrijme financimin e deshiruar.
|
Pergatitja
e Planit te Punes
Pyetje:
[Shpjego vleren e planit te punes ne zhvillimin e nje raporti te gjate?]
Nje plan pune formale mund te perfshije keto
elemente:
1.
Qartesimi dhe pasja gjithmone
parasysh e problemit ose mundesise: teper e rendesishme pasi eleminon mundesine
e daljes nga objektivi kryesor.
2.
Qellimi i kerkimit tuaj: Percakton
limitet e punes tuaj. Te identifikosh cilat tema do te perfshish dhe cilat jo
eshte goxha e rendesishme ne kerkime te gjata.
3.
Hapat qe duhen plotesuar: Mos
harroni te tregoni burimin e informacionit tuaj; kerkimin e domosdoshem; dhe
ndonje limit kohor, financial, njerezor, ose te dhena.
4.
Pershkrimi i rezultateve qe do te
dalin nga kerkimi juaj: Ndoshta raporti nuk eshte rezultati i kerkimit tuaj,
ndoshta duhet edhe plani i marketingut ose vete produkti. Sigurohuni ti
qartesoni keto ne plan dhe te planifikoni kohe per ti kryer.
5.
Rishikimi i detyrave te projektit,
orareve, dhe burimet e nevojshme: kush do beje cfare, dhe sa do kushtoj ne kohe
dhe para.
6.
Planifikoni ndjekjen pas dorezimit
te raporteve.
7.
Permbajtja fillestare.
-
Grumbullimi i Informacionit:
Ndoshta do ju duhet te perdorni teknika te ndryshme per te
grumbulluar informacionin qe ju duhet per t’ju pergjigjur nevojave te
audiences. Per kete mund te, beni anketimie, intervista nje nga nje per te
marre feedback nga konsumatoret dhe furnizuesit, duke pare publikimet
industriale, ose duke analizuar materialet e marketingut te konkuruesve. Mos
harroni te mbani shenim burimin.
-
Zgjedhja e Kanalit te
Pershtateshem:
Duke pasur parasysh elementet e zgjedhjes se
kanalit te pershtateshem te komunikimit te permendur ne temat e meparesheme,
kur shkruani nje raport ose propozim duhet te keni parasysh dhe disa element
specifike per keto tipe shkrimesh.
Duhet te keni parasysh qe ne disa situata
audienca mund te kete pritshmeri per nje
kanal te caktuar dhe ju mund te mos keni zgjedhje tjeter. Per shembull,
ekzekutivet ne shume kompani kane pritshmerine qe raportet rishikuese ti gjejne
ne intranetet e kompanive te tyre, dhe te kene nje permbledhje ekzekutive ose
prezantim te shkurter online ku te dhena te pergjitheshme si xhiro, fitimi,
cilesia dhe progresi i projektit te jene paraqitur.
Ne raste te tjera, audienca juaj mund te jete
me fleksible por serish te kete preferenca. Ne qofte se nje audience prej disa
manaxheresh mund te beje komente ne raportin tuaj, do preferonin ata te
shkruanin ne nje faqe te bardhe apo te perdornin seksionin e rishikimeve ne
dokumentin ne word? Duke pasur parasysh te mirat e shperdarjes elektronike,
konsideroni qe ne te ardhmen ti shperndani raportet nemenyre te tille.
Konsideroni te jepni raportin tuaj nepermjet
disa mediave te ndryshme. Per shembull, edhe raportet me te mira mund te perfitojne
nga communikimi sy me sy. Kini parasysh, qe cdo kanal qe zgjidhni ka dhe
mesazhin qe i bashkohet, psh ne qofte se po kerkoni nje investim prej disa
milion dollaresh, dorezimi i kesaj kerkese ne nje raport te shkruajtur ne disa
faqe dhe pa fines do te conte mesazhin e gabuar te mungeses se serjozitetit; po
ashtu edhe editimi dhe kompletimi i shtrenjte i nje raporti rutine te operimeve
do te jepte pershtypjen qe burimet e kompanise po keqperdoreshin.
-
Organizimi i Informacionit:
Fillo me nje permbledhje te gjetjeve kryesore,
perfundimet, rekomandimet, ose propozimin, sipas rastit. Ky lloj trajtimi eshte
deri tani me efektivi dhe kursen kohe dhe e ben pjesen e mbetur te raportit me
te lehte per te ndjekur e lexuar. Per ata qe kane paqartesi, pjeset ne vazhdim
te r aportit japin komplet gjetjet dhe dtajet mbeshtetese.
Pyetje:
[Ndryshimi midis menyres direkte dhe indirekte te paraqitjes ne hyrje?]
Kini parasysh keto pika kur organizone
raportin ose propozimin tuaj:
-
Kupto dhe ploteso pritshmerine e audiences.
-
Perzgjidhni nje forme qe eshte e
pranueshme per detyren.
-
Bejeni sa me te shkurter.
-
Permendini te gjitha titujt ne
permbajtje.
A mund te postoni nje shembull raporti?
ReplyDelete